Четвер, 02.05.2024, 20:33 | Вітаю Вас Гість

Уляна Баран


ban

Рішення

учасників міжнародної науково-практичної конференції «Дитина читає»

від 10 травня 2008 року

(сесійна зала Львівської міської ради)

1.

Учені-літературознавці і методисти, що зібралися на науково-практичну конференцію «Дитина читає…» в рамках Форуму видавців (2008), констатують, що серед важливих викликів нашої доби особливе місце займає проблема читання, зокрема проблема дитячої літературної просвіти. В умовах загальної комп’ютерізації явно недостатніми залишаються зусилля вітчизняних педагогів щодо збереження і розвитку навичок читання як основи європейської культури. Особлива роль у формуванні особистості належить художній літературі, яка сприяє повноцінному оволодінню рідною мовою, прилученню до цінностей національної культури, міжкультурному спілкуванню. На жаль, активні навички читання, і чималою мірою — літературного читання, нині поступово втрачаються, і найбільше від цього страждають діти. А середня школа недостатньо використовує читання як важливий засіб інтелектуального, соціального, духовного і естетичного формування підростаючого покоління.

Учасники конференції дійшли висновку, що сьогодні виникла необхідність у спеціальних заходах для розв’язання цієї проблеми. Зокрема назріла нагальна потреба у розробці спеціальної «Програми підтримки і пропаганди дитячого читання» (ПППДЧ).

2.

«Програма підтримки і пропаганди дитячого читання» має допомогти у справі конкретизації державної політики в галузі культури, спрямованої на захист і розвиток національних цінностей, насамперед таких, як українська мова.

Програма має передбачати розвиток дитячого читання на основі взаємодії сім’ї і школи; формування громадського інтересу до книжки та читання; вдосконалення книговидавничої та бібліотечної справи. Програма має використовувати потенціал академічних вчених і літературних педагогів, активізовувати громадську думку, має бути орієнтована на активне співробітництво з урядовими установами і структурами.

 Учені-літературознавці і методисти, що зібралися на конференцію, ставлять собі за мету спільно з представниками видавничої та бібліотечної справи розробити ПППДЧ і домогтися державної підтримки цієї програми.

3.

«Програма підтримки і пропаганди дитячого читання» може бути розроблена зусиллями вчених-філологів і всіх зацікавлених сторін, змістом діяльності яких є пропагадна, виробництво і розповсюдження книжок для дітей та юнацтва. Учасники конференції підтримують ідею організації ініціативного центру на громадських засадах — Всеукраїнського Центру Дослідження Літератури для Дітей та Юнацтва і підтримки читання з метою залучення усіх, зокрема і наукових сил для розробки програми. Це має бути його головним завданням. Поточними формами роботи Центру мають бути організація науково-практичних конференцій, широкі дискусії в пресі, експертна робота, участь в державних освітніх програмах і розробках, що пов’язані зі школою, науково-інформаційне забезпечення видавничих проектів для дітей та юнацтва. Центр має намір розвивати співробітництво з міжнародними організаціями даного напрямку — зокрема з Міжнародним науковим товариством з дослідження літератури для дітей та юнацтва.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Проект 2008 р., Львів

© к. філ.. н. Гнідець У. С.

(автор проекту та координатор

 Першого Міжнародного наукового симпозіуму

«Візуалізація образу дитини у літературі»

10 – 14 квітня 2007

та

Міжнародної науково-практичної конференції

 «Дитина читає…»

8 – 10 травня 2008)

http://hnidets.at.ua/

Всеукраїнський центр

дослідження літератури для дітей та юнацтва

та

підтримки читання

На відміну від інтенсивного дослідження літератури для дітей та юнацтва в зарубіжному літературознавстві, про що свідчить існування цілих міжнародних інституцій таких як Children's Literature Association (ChLA), International Research Society for Children, Internationale Jugendbibliothek, Institut für Jugendbuchforschung та ін., статус та стан її вивченості в українській науці залишається недостатнім. Поглиблене дослідження літератури для дітей та юнацтва, обґрунтування її  як окремого самобутнього літературного явища, конкретизація термінологічного апарату літератури для дітей та юнацтва, огляд історії літератури для дітей та юнацтва та її розгляд у широкому філософському, ідейному, літературознавчому контекстах, видається вагомим внеском у розвиток літератури для дітей та юнацтва в Україні.

            Відтак, постала необхідність створення Центру дослідження дитячої літератури  та підтримки читання в Україні, який би забезпечив якісно нове критично-наукове, педагогічно-методичне дослідження дитячої літератури в усіх аспектах: літературознавство, переклад, психологія, соціологія, культурологія, видавнича справа та  запропонував вирішення назрілих в Україні проблем,

пов’язаних із процесами  викладання літератури у середній школі, видавництва української дитячої книги, з її написанням та перекладом на високому літературному рівні, та прочитанням.

 

            Мета:

  • популяризація української книжки для дітей та юнацтва
  • виділення своєрідних національних літературних явищ в історії української літератури для дітей та юнацтва
  • створення їй особливого місця у світовій критичній думці
  • піднесення конкурентоспроможності української книжки
  • активізація процесу читання

 

Завдання:

 

1.      Розробити та втілити Національну програму підтримку та розвитку читання в Україні.

2.      Активізувати в Україні дитячі студії, які б діяли з метою заохочення до процесу читання.

3.      Оновити дитячу бібліотеку новими надходженнями вітчизняних та зарубіжних класиків та репрезентантів літератури для дітей та юнацтва.

4.      Ввести класиків літератури для дітей та юнацтва в курс лекцій з вивчення історій національних літератур.

5.      Розробити спецкурс, присвячений проблемам історичного та теоретичного підходу до дослідження літератури для дітей та юнацтва.

6.      Створити адекватні для сучасного дитячого реципієнта шкільні програми вивчення української та зарубіжнї літератури.

7.      Звернути увагу українських перекладачів, науковців, педагогів та ін. до тих, які є програмними та репрезентативними в навчальних закладах зарубіжних країн.

8.      Забезпечити українського читача якісно добрим художнім текстом та його перекладом.



 

Таким чином, центр передбачає роботу у наступних напрямках (відділах), які б змогли разом досягнути реалізації поставлених завдань:

 

  1. Науково-критичний, який відповідає за літературно-художню якість творів для дітей та юнацтва.
  2. Перекладний, який відповідає за якість та організацію перекладу як українською мовою зарубіжних надходжень, так і спричиняється до якісного перекладу української дитячої книжки.
  3. Видавничий, який організаційно слугує основним професійним центром, який координує процес видання літератури для дітей та юнацтва у відповідності до науково-критичної оцінки першого відділу.
  4. Педагогічно-методичний, який передбачає організацію виховного процесу в рамках сучасного українського соціуму.
  5. Соціально-рецептивний, який відповідає за споживача цієї літератури, а разом з цим за організацію та роботу дитячих спонукальних до читання студій на базі бібліотек та інших культурно-виховних закладів.

 

Подальші кроки роботи центру передбачають:

  • Створення порталу Всеукраїнського центру дослідження дитячої літератури та підтримки читання.
  • Залучення потужного академічного та професійного складу України до розробки Національної програми підтримки та розвитку читання.
  •  Заснування наукового фахового видання України, яке б видавалося Центром чотири рази на рік і містило в собі як наукові статті, так і інформацію про роботу всіх відділів Центру.

 


Меню сайту
  • Тези Гнідець
  • Тези Наєнко
  • Тези Шалагінова
  • Тези Дерези
  • Тези Марченко
  • Тези Ніколенко
  • Тези Лосс
  • Тези Каневська
  • Тези Філатов
  • Тези Черніговець
  • ІНФОРМАЦІЯ НА САЙТАХ ДИТЯЧИХ БІБЛІОТЕК УКРАЇНИ (2009 р.)
  • Тези Уляни Гнідець
  • Тези Ніни Даценко
  • Тези Марченко Н. П.
  • Всеукраїнський Центр Дослідження Літератури для Дітей та Юнацтва
  • Звернення Оргкомітету Міжнародної Науково-практичної конференції «Дитина читає…» до української громади...
  • Рішення учасників міжнародної науково-практичної конференції «Дитина читає»...
  • Национальная программа поддержки и развития чтения в России
  • Человек с книгой — уходящая натура ?
  • Великий світ маленького дитинства
  • Участь у наукових конференціях
  • Науково-дослідні публікації, затверджені ВАК України
  • Науково-методичні публікації
  • Додаткова інформація
  • Краєзнавча діяльність
  • Блог
  • Фотоальбоми
  • Гістьова книга
  • Навчання іноземним мовам
  • Форма входу
    Поиск
    Друзі сайту