Четвер, 02.05.2024, 23:36 | Вітаю Вас Гість

Уляна Баран


ban

                                               Дитина читає – Україна процвітає

 

Дитина читає - Україна процвітає! Дитина розвивається - Україна відроджується! Діти це майбутнє, за ними нові перспективи розвитку нації і суспільства в цілому, за ними нові і деї і іновації. Діти сьогодення це не прості діти, вони народилися в епоху прогресу і нових технологій. Що дедалі діти відходять від читання книжок і  їх затягує віртуальний світ, вулицяі т. д., що не завжди позитивно на них впливає.

 

 Читання літератури впливає на інтелектуальний і  що дуже важливо духовний розвиток особистості, особистостями не народжуються, ними стають, тому дуже важливо заохочувати дітей та молодь духовно збагачуватись, читати літературу, відрізняти добро і зло, бачити прекрасне і спотворене і звичайно  цінити мистецтво! Але ми також маємо прислухатись до дітей та молоді, яку літературу вони полюбляють читати, чи задовольняє література потреби юних читачів. Звичайно всі діти різні і кожен має свої вподобання. Ми вважаємо, що потрібно провести соціологічні дослідження що дасть можливість виявити потреби юних читачів, які книги вони хочуть бачити на полицях своєї бібліотеки і що їх цікавить найбільше. Ці дослідження мають бути сегментовані по віковим критеріям, адже у кожному віці різні зацікавлення. Кожен з нас має вибір, так само і в читачів повинен бути вибір літератури, різномаїття де б вони могли знайти своє, цікаве і не звідане.

 

  Щоб реально зацікавити юнацтво до читання літератури, тут необхідна допомога і мотивування в першу чергу сімї, школи та друзів. Потрібно відродити моду до читання книжок, адже комп’ютерні ігри розвивають психологічну залежність у дітей та молоді, що доведено соціологічними та психологічними дослідженнями, вулиця також впливає на дітей негативно. А що показує телебачення? Вбивство, насильство, обман, хаос, шарлатанство, любов, яка ґрунтується на сексі! Молодь, яка ходить на дискотеки? Алкоголь, наркотики, розпуста. А які суспільні проблеми мають поживу для розвитку? Дезінтеграція дітей та молоді  в суспільному устрої, девіація, агресія, злочинництво, алкоголізм, наркоманія, поширення венеричних хвороб. Звичайно це страшні речі, але вони захопили наших українських дітей та молодь. Де діти та молодь повинні вчитися культури? Звичайно, культуру повинна прививати сімя та заклади освіти! Саме культура, не дасть всім цим соціальним проблемам мати поштовх до розвитку. Тут йдеться про культуру мовлення, культуру поваги до інших і в першу чергу до самого себе. Культура- це ціла система духовних цінностей суспільства, що певною мірою характеризують ступінь його розвитку. Вміння любити ближнього, як самого себе, це слова із Біблії і це культура, вміння бачити, чути людей, розуміти, допомагати їм, не бути байдужим до чужих проблем  це також  культура. Бути патріотом своєї країни, знати її історію її письменників, героїв, збережені традиції, фольклору, музичних творів, архітектури, промислів, все це культурні надбання Українського суспільства і все це передавалося із покоління в покоління книжками. Ось чому ми повинні передати нащадкам всю культурну спадщину у первинному, цнотливому вигляді, а не спотворити її!

 

Першим кроком до змін в суспільстві є залучення громади для вирішення культурних проблем.

Прес - конференції, літературні ярмарки, концерти, літературні вечори, все це може зацікавити громаду, що вплине на позитивні зміни в суспільстві і відродження культури читання.

   Залучення шкіл міста Львова, допомога їм збагатити їхні бібліотеки, щоб школярі мали більший вибір літератури, на будь- який смак і вподобання. Для початку можна зробити презентацію літератури сучасних письменників у школах, влаштувати батьківські збори, щоб батьки школярів мотивували їх до читання. Також важливим є виявлення юних талантів серед школярів, де можна влаштувати конкурс віршів і творів, ми впевнені, що талантів серед школярів багато, тільки не кожен має можливість себе проявити. Ось яку мету повинні ставити перед собою схожі проекти.

 

 Як можна налагодити продуктивний та доброзичливий діалог між тими , хто впливає на творення сучасного читача : літературознавцями, письменниками, педагогами, методистами, перекладачами, психологами, ілюстраторами та видавцями ? Звичайно потрібно створити спільну громаду, адже ці люди мають спільну мету, за допомогою якої можна їх обєднати, створювати семінари, збори, ярмарки . Їхня спільна плідна праця принесе ще більше плодів . На зборах вони матимуть можливість обмінюватись новою інформацією і ділитись досвідом, спільними зусиллями зможуть допомагати один одному і створювати щось нове і цікаве, також  будуть нові ідеї і спільні проекти,

 

   Чому письменники, науковці та вчителі насправді не співпрацюють? Для того щоб налагодити співпрацю між письменниками, вчителями потрібно комусь зробити перший крок, запропонувати співпрацю, організувати збори вчителів де б вони мали можливість спілкуватись з письменниками та науковцями, що вдосконалить їхню співпрацю і дасть поштовх вчителям покращити літературно- просвітницьку роботу з школярами та вдосконалити педагогічні навики.

 

 Чим керуються фахівці з питань літератури для дітей та юнацтва, нехтуючи чи приймаючи надбання інших фахівців? Ми вважаємо, що будь - яка література має бути досліджена психологами, тобто чи відповідає певна література різним віковим групам і чи не травмує вона психіку дітей. Також проведення соціологічних досліджень, що дають змогу дослідити соціальний вплив та вподобання читачів. Звичайно не всі фахівці з питань літератури для дітей та юнацтва роблять дослідження, а це на нашу думку, є дуже важливим.

 

 І звичайно не забувати про дітей - сиріт та дітей позбавлених батьківської опіки, дітей з обмеженими функціональними можливостями. Ці категорії дітей мають проблеми з інтеграцією в суспільство і наш обов’язок, допомагати їм соціалізуватись, розвиватись і бути повноправними членами суспільства. Система освіти для цих дітей, далеко не досконала і повинна бути більш структурованою і з індивідуальним підходом. Ці діти теж мають право на освітній і культурний розвиток. Тому цей проект є для них  унікальним шансом для розвитку особистостей і не почувати себе відкинутими суспільством. Можна створити в центрах соціальної роботи з дітьми з особливими потребами, в школах інтернатах та сиротинцях  бібліотеки з художньою літературою, вони матимуть можливість читати літературні твори, розвивати свою уяву, це також буде впливати на позитивне мислення, інтелектуальний і духовний розвиток цих знедолених  дітей. До цієї місії можна залучити громадськість, міську раду, батьків та педагогів цих дітей. Ми живемо в колективістському суспільстві і повинні об’єднуватись, на шляху до змін суспільства!

 Можна також залучити Центр соціальних служб для сімї, дітей та молоді, задля розробки та поширення соціальної реклами з метою мотивування дітей та молоді до читання літератури. Також проведення культурних заходів в школах, школах - інтернатах, в центрах допомоги та реабілітації дітей з особливими потребами.

 

Отже, об”єднання громади, літературознавців, письменників центрів соціальних служб для сім”ї дітей та молоді, Міської Ради, вчених, педагогів, викладачів, батьків, соціальних працівників, психологів, ЗМІ – це запорука успішних змін культури читання дітей та молоді у нашому суспільстві, вміння працювати разом для досягнення мети. Адже разом ми сильні!

З повагою Лосс Ірина, продовження буде

Меню сайту
  • Тези Гнідець
  • Тези Наєнко
  • Тези Шалагінова
  • Тези Дерези
  • Тези Марченко
  • Тези Ніколенко
  • Тези Лосс
  • Тези Каневська
  • Тези Філатов
  • Тези Черніговець
  • ІНФОРМАЦІЯ НА САЙТАХ ДИТЯЧИХ БІБЛІОТЕК УКРАЇНИ (2009 р.)
  • Тези Уляни Гнідець
  • Тези Ніни Даценко
  • Тези Марченко Н. П.
  • Всеукраїнський Центр Дослідження Літератури для Дітей та Юнацтва
  • Звернення Оргкомітету Міжнародної Науково-практичної конференції «Дитина читає…» до української громади...
  • Рішення учасників міжнародної науково-практичної конференції «Дитина читає»...
  • Национальная программа поддержки и развития чтения в России
  • Человек с книгой — уходящая натура ?
  • Великий світ маленького дитинства
  • Участь у наукових конференціях
  • Науково-дослідні публікації, затверджені ВАК України
  • Науково-методичні публікації
  • Додаткова інформація
  • Краєзнавча діяльність
  • Блог
  • Фотоальбоми
  • Гістьова книга
  • Навчання іноземним мовам
  • Форма входу
    Поиск
    Друзі сайту